Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM), olası afet ve acil durumlara hızlı müdahale için 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet veriyor.
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın 2024-2029 projeleri arasında yer alan Mobil AKOM Projesi'nde ilerlemeler kaydedildi.
AKOM, başkentte afet ve acil durum merkezi olarak faaliyet gösteriyor ve kent genelinde 80 noktadan 400’ün üzerinde kamera ile 7 gün 24 saat hizmet sunuyor. Doğal afetler, meteorolojik uyarılar ya da acil durumlar gibi durumlarda hızlı bir şekilde harekete geçerek, belediyenin tüm birimleri ve kamu kurumlarıyla koordineli çalışıyor.
Mobil AKOM Projesi, Avrupa Birliği tarafından destekleniyor ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) kapsamında hayata geçiriliyor. Proje, afet öncesi, sırası ve sonrasında vatandaşların belediye hizmetlerine daha hızlı ulaşmasını ve koordinasyonun en üst seviyede sağlanmasını hedefliyor. Mobil AKOM, geniş kapsamlı bir dijital veri havuzu sunarak eğitimler, dokümanlar, afet gönüllü başvuruları, engelli vatandaşlara yönelik hizmetler ve sokak hayvanlarının korunması gibi birçok alanda kullanılacak.
Mobil AKOM, engelli bireyler için özel çözümler de sunacak. Engelli vatandaşların afet sırasında yaşayabileceği zararları en aza indirmek amacıyla özel bir modül geliştirilecek. Projenin ilk aşaması Avrupa Birliği hibesiyle hayata geçirilecek, ikinci aşamada ise belediyenin mevcut dijital altyapısı ve birimleri projeye entegre edilecek.
Afet İşleri Daire Başkanı Özkan Erel, AKOM projesinin önemine değinerek, "Ankara’mızda oluşabilecek meteorolojik uyarılar sonrasında hemen AKOM merkezimizde bu koordinasyonu sağlıyoruz. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarımızla, AFAD, GAMER ve tüm arama kurtarma ekipleriyle iç içe ve koordineliyiz." dedi.
© Copyright 2025 osmaniyeajans.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.